Thursday, August 31, 2006

Other old kimono tansu !

Kannon biraki no kimono tansu or ISHO-DANSU, these are special furnitures to store clothes dating from Edo period ( 1603 to 1867 )... When a girl was born, family used to grow a tree in the garden ( generally pawlonia tree ) . And when the girl was leaving the family house for marrying someone, the tree was cut to make an isho-dansu. This furniture was the symbol of the parents love for their married daughter... So we can say these are very special furnitures !

One with " kiri " kamon ( leaf of pawlonia tree bold design ) iron middle part in front of the opening doors, wood is unknown ( may be " keyaki " zelkova tree and " sugi " cypress ) :
Red lacquer kodansu, small furniture with drawers :

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Je suis aux anges car je viens de découvrir que tu dirigeais un ryokan !!
En hexagone qui plus est !?...
Je suis sous le choc, je n'y crois pas.
Je ne l'ai pas encore visité, virtuellement, j'entends.
En survolant ton blog, j'ai vu ces superbes commodes à kimono. Puisque tu es amateur d'art japonais, je me permets de te conseiller un superbe magasin lyonnais, le Nihonbashi, qui vend de magnifiques antiquités (ou pas) nippones. Meubles, Déco, théières etc...
De bonne qualité et garantis authentiques.
Voici le lien vers leur site si cela t'intéresse :

http://www.objetsdujapon.com/

4:09 AM  
Blogger ShiryuNoHomare said...

Merci oui il se trouve à la frontière de l'italie et de la suisse.. Nous espèrons ouvrir pour mars 2007... Je vois que tu es aussi passionnée que moi par la culture du Japon :))
A bientôt !

4:27 AM  

Post a Comment

<< Home