Saturday, December 02, 2006

Mochi Mochi Mochi !


As you already may know... I like japanese sweets ! But is difficult to find them in France, especially outside from Paris.. Since i would like to offer some of them in our guest house " Takeyama Ryokan ", aside from the ones i cook on my own, i found a place to get some easily...
This time i took a little picture before eating them lol ! from right to left : pink one is " Sakura mochi " ( sticky rice with cherry aroma, stuffed with azuki beans and covered by a steamed cherry tree leaf ... my favourite one ! ), green one is " Yomogi daifuku " ( yomogi is the name for " artemisia vulgaris " plant good against tiredness, it is stuffed with azuki beans ), black one is " Kurogoma daifuku " ( black sesame powder over this mochi stuffed with azuki beans ).

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Oh chouette !
J'ai découvert ton blog via Claude Olivier et, en amoureuse du Japon, tu penses bien que j'ai sauté sur ton pseudo !!
Je ne suis pas déçue. La première chose que je vois ce sont ces mochi, sublimes et colorés.
Mes douceurs favorites...
Je suis comblée, la journée sera belle ;o)
Merci.

4:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

J'aime beaucoup tes recettes, un blog interessantes, j'adore l'Asie!

11:49 PM  

Post a Comment

<< Home